Blandet

Skab mere trafik på din webside med Google AdWords

Af april 20, 2019 Ingen kommentarer

Konverteringsgraden er den procent ud af de potentielle kunder på din webside, som ender ud i et salg. Der er to måder, hvorpå man kan øge salget på sin webside. Den ene metode er, at man øger kendskabsgraden og den anden er, er man øger trafikken, eksempelvis gennem Google AdWords.

Mere trafik skaber en øgning i antallet af salg

Vil man øge konverteringsgraden, så er det elementer som brugervenligheden og selve opsætningen af websiden, der skal gøre noget ved. Det er dog et faktum, at uanset om man gør websiden mere brugervenlig, så skal der trafik til, før der kan udføres et salg. Trafik vil sige, at der kommer potentielle kunder ind på din webside. Er din konverteringsrate nogenlunde konstant, så vil øget trafik i teorien kunne øge antallet af salg og skabe mere overskud i sidste ende. Tag fat i dit webbureau og hør hvad de kan gøre for dig.

Trafik kan skabes på flere måder. Det kan være diverse reklamer, der får forbrugeren til at klikke direkte ind på websiden eller online reklamer, som de kan kigge på. Nogle bruger også de sociale medier og konkurrencer til at skabe trafik. En downside ved disse typer for markedsføring er, at du måske fint nok rammer din målgruppe, men de er ikke købeklare. De har ikke på forhånd et ønske om at købe dit produkt. Disse typer markedsføring kan have positiv effekt i forhold til at skabe et behov hos kunden, men det er ikke en lige så effektiv markedsføring som eksempelvis Google Adwords

Google AdWords – effektiv markedsføring til den købeklare kunde

Google AdWords består af de annoncer, man kan se øverst eller ude i siden, når man foretager en Google søgning. De øverste søgeresultater har statistisk set størst succesrate i forhold til at få brugerne til at klikke på dem. Med Google AdWords får man derfor et forspring i forhold til de øvrige websider, da man betaler for at blive rangeret højere.

Man betaler dog ikke for hver gang, ens webside bliver vist, men for hver gang nogen klikker sig ind på den. Uanset om trafikken bliver til salg, får man derfor vist sin webside frem, og kunden bliver bekendt med brandet og kommer måske tilbage senere – dette kan påvirkes via remarketing. Når der kommer øget trafik ind på ens webside, har man mulighed for at lave flere salg. Med en god opsat webside, vil trafikken derfor give mere salg. De fleste, der aktivt søger efter et produkt har et ønske om at købe. Google AdWords er derfor en meget målrettet og effektiv markedsføring.

Skriv en kommentar